MODUL | NASTAVNA JEDINICA | ISHODI UČENJA Učenici će: |
1. MODUL (1. Ii2. razred) | Nepoznatim osobama ne govorim svoje ime | -objasniti pojam osnovnih osobnih podataka -dati primjer svojih osnovnih osobnih podataka (ime i prezime, adresa, telefon, slika) -odgovorno koristiti svoje osobne podatke |
Neznanac s druge strane ekrana | -prepoznati opasnost koja prijeti od nepoznate osobe -tražiti pomoć odrasle osobe |
Kako računalo utječe na moje zdravlje | -procijeniti načine držanja tijela pri radu na računalu i količinu provedenog vremena za računalom -početi pravilno sjediti za računalom -brinuti o načinima provođenja slobodnog vremena |
Računalo i zdravlje | -odabrati i primijeniti zdrave navike ponašanja za vrijeme rada na računalu -procijeniti količinu vremena provedenog u virtualnom i stvarnom svijetu -prihvatiti preporuke o količini vremena pred računalom |
I računalo može čuvati okoliš | -objasniti kako štitimo okoliš pravilnim korištenjem računala i mobilnih uređaja -racionalno koristiti računala |
2. MODUL (3. i 4. razred) | Digitalna osobna iskaznica | -nabrojiti osobne podatke (ime i prezime, adresu, broj. telefona, školu, datum rođenja, fotografiju) -prihvatiti važnost čuvanja osobnih podataka -navesti primjere u kojima su prilikom prijave njihovi osobni podaci zaštićeni (AAI) -poštivati tuđe osobne podatke |
Log-out, društvo je na igralištu | -opisati posljedice dugotrajnog boravka za računalom -prihvatiti važnost vremenskog ograničenja boravka za računalom -brinuti o osobnom zdravlju |
Računalna viroza | -prepoznati znakove zaraženosti računala (usporen rad, vizualna i zvučna upozorenja) -povezati zaraženost računala s virusima -prepoznati važnost antivirusnih programa |
Zeleni monitori | -prepoznati elektronički otpad (monitori, baterije i sl.) -zaključiti da je opasno zagađivati prirodu el. otpadom -slijediti upute o zbrinjavanju el. otpada |
3. MODUL (5. i 6. razred) | Ja imam dobru lozinku, a ti? | -istaknuti važnost i svrhu lozinki -prepoznati obilježja dobre lozinke -primijeniti obilježja dobre lozinke pri izradi nove lozinke -stvoriti sigurnu lozinku po uputama iz nastavne jedinice -provjeriti sigurnost svoje lozinke |
Poštuj svoje i tuđe osobne podatke | -analizirati zašto ne bi trebali podijeliti osobnu informaciju s nekim na mreži bez dopuštenja odrasle osobe u koju imaju povjerenja -procijeniti za koje tuđe osobne informacije nam je potrebno dopuštenje za dijeljenje -raspraviti o mogućim neželjenim posljedicama nepromišljenog dijeljenja podataka |
Pravila privatnosti | -objasniti što su to pravila privatnosti i uvjeti korištenja -utvrditi važnost čitanja uvjeta korištenja na konkretnom primjeru -provjeravati pravila o privatnosti stranica koje posjećuju |
Opasnost gdje god kreneš | -prepoznati stranice na kojima se objavljuju neprimjereni sadržaji -prepoznati komercijalne motive koji se kriju iza mnogih ovakvih stranica -uočiti elemente koji stranicu čine rizičnom i blokirati spam poruke, viruse i pop-up |
Krađa identiteta | -prepoznati i objasniti pojam krađe identiteta i frapea -navesti potencijalne probleme (posljedice) vezane uz online prevare i krađu identiteta -pronaći načine za izbjegavanje online prevara i krađa identiteta |
Vrijeme je za spavanje | -utvrditi koliko su dnevno vremena proveli online -istražiti kako kvalitetno provoditi vrijeme na internetu -procijeniti kolika je važnost druženja s prijateljima i fizičke aktivnosti -isplanirati vrijeme provedeno za računalom |
4. MODUL (7. i 8.razred) | Odgovorno = sigurno | -prepoznati situacije u kojima su ugrožena ljudska prava -prijaviti neprimjerene sadržaje na mrežnim stranicama -prepoznati govor mržnje - reagirati |
Znaš li na što pristaješ? | -ovladati pravilima korištenja društvenih mreža (Facebook, Instagram,Ask.fm) -utvrditi rizike online kupovine -diskutirati o mogućoj zloporabi objavljenih materijala |
Upravljam svojim vremenom | -prepoznati ponašanja koja ukazuju na pretjeranu uporabu interneta -otkriti negativne utjecaje pretjerane upotrebe interneta na zdravlje -analizirati i reorganizirati vrijeme provedeno na internetu |
Eko prijatelji | -objasniti važnost oporabe elektroničkog otpada radi očuvanja okoliša -provesti akciju zbrinjavanja elektroničkog otpada u školi -pripremiti letak s popisom tvrtki koje zbrinjavaju elektronički otpad |